احمدی مقدم: جلوي تبليغات انتخاباتي زودهنگام را مي‌گيريم

وي افزود: توفيق پيدا کرديم با تقويت مرزباني واحدها در شرق كشور ميزان کشفيات را 20 درصد در مرزها افزايش دهيم که به همان ميزان در داخل كشور كشفيات كاهش پيدا كرده و اين نشان دهنده تلاش‌هاي موثر ما در مناطق مرزي و عملياتي است.
فرمانده نيروي انتظامي كشور گفت: هر جايي كه وزارت کشور بخواهد، جلوي تبليغات انتخاباتي زودهنگام را مي‌گيريم.

به گزارش ايسنا سردار اسماعيل احمدي مقدم در حاشيه همايش تجليل از جانبازان قطع نخاعي و نابيناي نيروي انتظامي در جمع خبرنگاران اظهاركرد: بودجه‌اي كه در لايحه سال 91 آمده براي حفظ وضع موجود است و متناسب با افزايش تهديدات به خصوص در حوزه فضاي مجازي و نيازهاي جديد امنيتي نيست.

وي خاطرنشان کرد: انتظار افزايش بودجه بيشتري داشتيم و قول‌هايي را هم مجلس و هم نمايندگان دولت دادند و با بودجه‌اي كه پيش‌بيني شده براي حفظ وضع موجود مشكلي نداريم اما در پيشرفت و ارتقا ممكن است دچار چالش شويم و همين‌طور پيش‌بيني افزايش حقوق سربازان در لايحه‌ ديده نشده است و پيشنهاد من اين بود اگر توانستيم در مجلس درصدي از اين رقم تامين شود و اگر توفيق نداشتيم خود نيروي مسلح پيش قدم شوند و با صرفه‌جويي‌هاي خود با تغيير مقدار اولويت‌ها هر كدام سهمي را بپذيرند كه بتوانيم در جهت مطلوب‌سازي خدمت سربازي گام برداريم.

افزايش 10درصدي ميزان کشفيات مواد مخدر در کشور

احمدي‌مقدم با اشاره به افزايش ميزان کشفيات مواد مخدر در کشور عنوان کرد: ميزان كشفيات در سراسر کشور در 10 ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته 10 درصد افزايش داشته است و امروز جنوب سيستان و بلوچستان و بخشي از درياي جنوب محل ورود مواد مخدر به صورت عمده است و تلاش ما اين است كه تا چند ماه آينده مرزهاي سيستان و بلوچستان را امن‌سازي كنيم تا عبور كاروان‌ها و خودروها در آن مسير امكان‌پذير نباشد و قصد داريم طي يك برنامه‌ با تقويت درياباني، ورود مواد مخدر را به طور كلي در ايران مهار كنيم.

وي افزود: توفيق پيدا کرديم با تقويت مرزباني واحدها در شرق كشور ميزان کشفيات را 20 درصد در مرزها افزايش دهيم که به همان ميزان در داخل كشور كشفيات كاهش پيدا كرده و اين نشان دهنده تلاش‌هاي موثر ما در مناطق مرزي و عملياتي است.

وي درمورد عدم رعايت قانون و تبليغات زودهنگام برخي نامزدهاي انتخاباتي گفت: وزارت كشور مسووليت كنترل كانديداها در امور تبليغات را دارد و طبعا هر جا از ما بخواهند، جلوي تبليغات زودهنگام را مي‌گيريم ولي ممكن است به بهانه‌هاي ديگر مانند حضور در مسجد، سخنراني و مجلس ختم به صورت غيرمستقيم تبليغ كنند كه قانون چيزي را پيش‌بيني نكرده است. ولي اگر تبليغات رسمي و علني انجام شود خلاف قانون است و فرمانداران نظارت مي‌کنند و هر جا از نيروي انتظامي بخواهند، نيروي انتظامي برابر قانون ممانعت به عمل خواهد اورد.

فرمانده ناجا همچنين بيان کرد: ارتقاي فرهنگ رانندگي و اعمال قانون‌هاي جديد و افزايش جريمه‌ها مي‌تواند در کاهش تخلفات تاثير داشته باشد و به بازدارندگي مي‌كنند اما اين يك بعد از بهبود فرهنگ ترافيكي است و بهبود فرهنگ ترافيكي عمدتا در آموزش به خصوص آموزش‌هايي است كه از دوران طفوليت شروع مي‌شود و در مدارس بايد تعقيب كنيم و امروزه شاهد ارتقاي روز افزون فرهنگ ترافيك هستيم.

احمدي‌مقدم افزود: با توجه به وضعيت ايمني خودروها و فرسوده بودن بخشي از آن‌ها، ضعف و كمبود حمل‌ونقل ريلي كه دركشور ما سهم پاييني دارد و مشكلاتي که در توسعه راه‌ها وجود دارد اما همچنان عامل انساني دليل اصلي در تصادفات است و اگر بتوانيم رفتار انساني را كنترل كنيم ضعف راه‌ها، خودروها و ديگر عوامل را تا حد زيادي مي‌توانيم جبران كنيم وكاهش تصادفات و تلفات تابع اصلاح همه زمينه‌هاي امداد، اورژانس، الگوي حمل‌ونقل، افزايش ايمني خودرو، بهبود وضع راه‌ها و راه‌آهن و اشكال ديگر آن است.

وي با ارائه آماري عنوان کرد: به طور كلي تخلفات حدود 15 درصد كاهش داشته است اما عدد مورد انتظار ما نيست و فكر مي‌كنيم با مراقبت‌هاي الكترونيكي و مكانيزه و تقويت پليس راه‌ و راهنمايي و رانندگي در ماه‌هاي آينده اين روند بهبود خواهد داشت و اميدوارم تا پايان سال ميزان تلفات تصادفات به زير 20 هزار نفر برسد که اگر اين اتفاق بيافتد يك ركورد بزرگ است اما همچنان رقم خيلي بالايي است.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا